شناسهٔ خبر: 147799 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز به کار سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان همدان

مدیریت زمین مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با هدف الکترونیکی کردن خدمات و استعلامات حوزه زمین و کاهش مراجعات حضوری در استان راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری راه‌ و شهرسازی (همدان)، مجید صالحی امیر مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اظهار کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بستری است که ارتباط میان سازمان‌های متولی صدور جواز و اشخاص حقیقی و حقوقی را فراهم کرده و نقش تسهیل گر و ناظر را در این عرصه ایفا می‌کند.

وی افزود: ازجمله خدمات سامانه پنجره واحد مدیریت زمین می‌توان به ثبت درخواست احاله  و ارجاع مدیریت منابع طبیعی، استعلام زمین، تغییر کاربری، تفکیک، تجمیع، واگذاری و ساخت‌ و ساز در اراضی و املاک، اشاره کرد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی همدان ادامه داد: علاوه بر پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، مدیریت درخواست متقاضیان خدمات حوزه زمین و مدیریت فرآیندهای بین دستگاه‌های مختلف در این سامانه پیش‌بینی شده است.

صالحی امیر گفت: ازجمله امکانات سامانه پنجره واحد مدیریت زمین می‌توان به ایجاد بستری برای تمامی دستگاه‌های صادرکننده مجوز در استان‌ها اشاره کرد که پس از راه اندازی سامانه موظف‌اند فقط از این طریق درخواست‌های متقاضیان دریافت خدمات را بررسی کرده و خروجی و نتیجه نهایی را به متقاضیان ارائه کنند.

وی افزود: همچنین درخواست‌های شهروندان مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ (تشخیص نوعیت زمین) نیز از طریق این سامانه انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی همدان با بیان اینکه این اقدام برای اولین‌ بار در دولت مردمی سیزدهم رخ داده، گفت: متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه iraneland.ir نسبت به ثبت و پایش اراضی موجود اقدام کنند.

صالحی امیر در انتها یادآور شد: همچنین متقاضیان می‌توانند در صورت تماس با شماره ١۶۴٩ اقدامات مرتبط به این حوزه را پیگیری کنند.